Czy Francuzi umieją robić wódkę?

Kiedy myślimy o drogich alkoholach francuskich na myśl przychodzą nam raczej drogie francuskie wina. Tu jednak czeka nas pewna niespodzianka. Francuzi są bowiem odpowiedzialni za stworzenie jednej z najdroższych wódek na świecie. Szarej Gęsi.

Grey Goose

To francuska wódka z zawartością 40% alkoholu, produkowana w regionie Cognac.
Produkowana jest z najwyższej jakości pszenicy typu ozima, która uprawiana jest również na terenie Francji w okolicach Pikardii. W tym samym miejscu tworzony jest odpowiedni destylat, który zostaje wysłany do Cognac.
Tam jest mieszany z wodą źródlaną artezyjską. Pochodzi ona ze źródła bogatego w wapń w okolicy zakładu rozlewającego wódkę – około 150 metrów. Taka mieszanka poddana jest pięciokrotnej destylacji.
Dzięki temu zyskuje subtelny i delikatny smak.

Charakterystyczna jest butelka. W wersji “zwykłej” jest to zakorkowana butelka z ręcznie malowaną gęsią przelatującą przez francuskie Alpy. W wersji “luksusowej” butelka zamknięta jest w klatce. Ozdobną klatkę stworzyli szwajcarscy jubilerzy z firmy Chopard.

Szara gęś wódka cena

Zestaw “luksusowy” z efektowną klatką to około 2600 złotych. Bez klatki butelka kosztuje około 1500 złotych. Mowa oczywiście o cenie za butelkę o pojemności 0,7 litra.

Smakowa wódka

Szara Gęś to pierwsza wódka produkowana tradycyjnym sposobem Maite de Chai, która umożliwia tworzenie aromatów w procesie destylacji. Jest to cecha charakterystyczna dla smakowych wódek Grey Goose. Trzeba jednak zauważyć, że wszelkie smaki dostępne w ramach marki Grey Goose wytwarzane są z produktów francuskich, nie eksportowanych.

Można więc wyróżnić kilka smaków, a wśród nich Grey Goose Le Citron, czyli trunek o posmaku cytrynowym, Grey Goose Cherry Noir, wódkę o smaku wiśni, Grey Goose L’Orange, wódkę o smaku pomarańczowym i jednorazowo w ograniczonej liczbie dostępna była wódka o smaku waniliowym z nutką cynamonu i karmelu Grey Goose La Vanille. Ostatnim smakiem była Grey Goose Le Melon z melonów Cavaillon. Wyszła ona w 2014. Od tamtej pory firma nie produkuje nowych smaków, a skupia się na dystrybucji i promocji istniejących. Zwłaszcza firmowej, czystej, Grey Goose.

 

Author: farmaprojekt.pl